Menu witryny

Grafika strony

Odnośniki

Polecamy

Ścieżka powrotu

Treść strony

Zima nie odpuszcza. Tęgie mrozy towarzyszą nam od kilku dni i jak wynika z prognoz – będzie tak jeszcze przynajmniej do początku marca. Przypominamy, iż aktualne prognozy pogody oraz ostrzeżenia można śledzić na bieżąco w serwisie IMGW-PIB:  TUTAJ.

Obecnie dla naszego województwa obowiązuje następujące ostrzeżenie:

Obszar: województwo pomorskie
Ważność: od 2018-02-26 08:30:00 do 2018-03-02 10:00:00
Przebieg: Prognozuje się temperaturę minimalną w nocy od -15°C do -12°C, lokalnie do -20°C, jedynie nad samym morzem około -10°C. Temperatura maksymalna w dzień od -9°C do -6°C, tylko nad morzem od -5°C do -3°C. Wiatr przeważnie z kierunków wschodnich, w nocy z 26/27.02 o średniej prędkości od 5 km/h do 15 km/h. Od 27.02 wiatr będzie się wzmagał, średnia prędkość od 25 km/h do 35 km/h, na wybrzeżu w porywach do około 55 km/h. W nocy z 28.02/01.03 przewidywane osłabnięcie wiatru, średnia prędkość od 10 km/h do 25 km/h.
Prawdopodobieństwo: 85% (Silny mróz)
Uwagi: Zmiana dotyczy przedłużenia ważności ostrzeżenia.
Czas wydania: 2018-02-26 09:09:00
Synoptyk IMGW-PIB: Agnieszka Drwal-Tylmann
Biuro: Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni
(źródło: IMGW-PIB)

------------------------------------------------------------------

Służby apelują: jeśli w trakcie silnych mrozów zauważysz kogoś, kto wygląda na osłabionego, zainteresuj się tą osobą! Możesz jej udzielić pierwszej pomocy lub poinformować odpowiednie służby ratownicze. Zadzwoń pod numer 112 lub 998, 999, 997.

 

PORADY NA WYPADEK SILNYCH MROZÓW:
Po pierwsze
 – ubieraj się ciepło, w kilka warstw odzieży tak, by łatwo było zdjąć sweter, gdy się spocisz w trakcie np. wysiłku. Załóż kalesony, nieprzewiewną kurtkę z kapturem, czapkę, szalik, rękawiczki. Załóż nieprzemakalne buty.
Po drugie – nie wychodź na mróz głodny. Przed wyjściem zjedz kaloryczny posiłek. Możesz zabrać ze sobą termos z gorącą herbatą.
Po trzecie – zabezpiecz skórę twarzy i rąk przed mrozem (tłustym kremem, nie należy używać nawilżającego!)
Po czwarte – powiedz komuś (rodzinie, lub obsłudze w schronisku, pensjonacie, hotelu) dokąd idziesz. Oszacuj czas jaki ciebie nie będzie i poinformuj o tym kogoś, kto ewentualnie zgłosi twoje zaginięcie. Zimą chodzi się znacznie wolniej! W dodatku łatwiej zabłądzić: przysypane śniegiem ścieżki. I - co ważne - nie zapomnij odmeldować się po powrocie, że wróciłeś, by uniknąć niepotrzebnych alarmów.
Po piąte – nie należy wybierać się na zimowe wycieczki samemu. W grupie jest bezpieczniej.
Po szóste – nie trzeba chodzić tam, gdzie jest niebezpiecznie.
Po siódme – nie forsuj się. Idąc w głębokim śniegu należy się zmieniać na prowadzeniu. Torowanie drogi – przecieranie szlaku – jest bardzo męczące.
Po ósme – kiedy popsuje się pogoda, poczujemy się zmęczeni, głodni, coś nam zacznie dolegać nie wychodźmy na zewnątrz. Z zimą nie ma żartów.
Po dziewiąte – odmrożone palce można włożyć pod strumień zimnej lub letniej wody.
Po dziesiąte – w przypadku dużych odmrożeń należy udać się do lekarza.

Długie przebywanie na mrozie może zagrażać także naszemu zdrowiu i życiu.
Zadbajmy o osoby potrzebujące oraz zwierzęta.

(źródło: www.straz.gov.pl)
 
  • zima

wstecz

Jednostki

Mapa

[obiekt mapy]

Informacje techniczne