Polecamy
Ścieżka powrotu
Treść strony
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłosił konkurs na 2018 r. dla gmin woj. pomorskiego pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego” (edycja 2018). Nasza gmina bierze w nim udział.
Konkurs adresowany jest do gmin realizujących program usuwania azbestu. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej : www.wfos.gdansk.pl.
Wysokość dofinansowania zadania może wynosi do 100% kosztów kwalifikowanych (brutto), z tego do 70 % z WFOŚiGW w Gdańsku i do 30 % z budżetu gminy.
Koszty kwalifikowane zadania należy obliczyć w oparciu o kryterium w postaci współczynnika efektywności kosztowej, które wynoszą:
- nie więcej niż 600 zł za Mg odpadu zawierającego azbest, jeżeli na zadanie składa się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu,
- nie więcej niż 300 zł za Mg odpadu zawierającego azbest, jeżeli na zadanie składa się łącznie: transport i unieszkodliwienie odpadu.
Do konkursu mogą zostać zgłoszone tylko zadania ujęte w gminnym programie usuwania azbestu, obejmujące między innymi demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów azbestowo – cementowych pochodzących z budynków położonych na terenie gminy Zblewo, poniesione po dacie rozstrzygnięcia konkursu.
W związku z powyższym właściciele nieruchomości położonych na terenie gminy Zblewo, którzy zamierzają w 2018 roku wymienić pokrycie dachowe z płyt azbestowo – cementowych na budynkach, proszeni są o złożenie kompletnego wniosku osobiście w Urzędzie Gminy w Zblewie, pok. nr 16. Druki wniosku i załączników można pobrać ze strony internetowej Urzędu Gminy Zblewo, www.bip.zblewo.pl w zakładce „Formularze do pobrania” lub w Urzędzie Gminy, pok. nr 16. Kompletne wnioski należy złożyć w biurze podawczym Urzędu Gminy Zblewo pok. Nr 1, w terminie do 30 maja 2018 r. włącznie. Wnioski niekompletne i złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.